RUW meubelen
2011 – 2014
In de branding van RUW werd de duidelijke keuze gemaakt uit de massamarkt van steigerhout te stappen en enkel nog te focussen op ‘ambacht’, ‘kwaliteit’ en ‘maatwerk’ met eiken en grenen materialen. ‘Ambacht’ werd ook het keyword voor de storytelling. Bij offertes werd voortaan een omschrijving van het gehele productieproces toegevoegd, waarbij mensen konden lezen hoe Michiel (de ambachtsman) het hout met zorg uitkoos, schaafde, zaagde en monteerde tot meubel. Klanten konden indien gewenst zelfs zelf hun hout uitkiezen in de werkplaats om zo optimaal betrokken te worden bij de ambacht van het meubelmaken. Ook in de communicatie-uitingen werd ‘ambacht’ een belangrijke waarde, zoals blijkt uit onderstaande advertentie.
Daarnaast was ‘interactie op social media’ een belangrijke doelstelling en probeerden wij als tegenhanger voor al het ‘like&share’ geweld vernieuwend en verrassend te zijn. Dit resulteerde oa in een ‘ontwerp je eigen droommeubel’ contest waarbij de winnaar het meubel daadwerkelijk gratis gerealiseerd zag.
Op social media kwam ook het stuk storytelling over het productieproces duidelijk terug en beschreef ik in 10 heldere stappen het gehele productieproces achter de unieke meubels en accessoires. Van order bespreken en het selecteren van het hout tot zagen, schaven, lijmen en lakken van het meubelstuk, alles kwam aan bod.