Marketing, leisure

CE leisure management

2005 – 2009

De Efteling, Libéma, Center Parcs, Landal, TUI Nederland, Vacansoleil, ANWB, ID&T… Allemaal organisaties die zich richten op de vrije tijd van consumenten. Deze tijd moet goed besteed worden! Als student van de differentiatie Commerciële Economie Leisure Management (CELM) heb ik geleerd hoe je vrije tijd voor anderen interessant maakt en houdt en hoe je commercieel haalbare en boeiende vrijetijdsproducten ontwikkeld en beheert.

Ik ben opgeleid tot marketing- en salesprofessional in de leisure branche en heb geleerd een gedegen (markt-)onderzoek uit te voeren en een goede marketingstrategie op te stellen en in de praktijk uit te werken. Mijn professionele houding en omgang met klanten heb ik door het vele projectwerk en stages in deze jaren ontwikkeld.

Door na mijn propedeuse te kiezen voor de specialisatie ‘leisure’ kwam de focus in mijn opleiding op marketing van ‘vrije tijd’ te liggen. Onderwerpen als citybranding, conceptontwikkeling en evenementenmarketing kwamen uitgebreid aan bod. Door mijn stages bij het Beursgebouw in Eindhoven en het evenementenbureau Effectivents leerde ik de evenementenbranche aardig kennen.